handelsbetingelser

Generelt

Hvordan foretager jeg køb på Raiment.dk?

For at foretage et køb på Raiment skal du igennem 5 trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen ved at klikke på ”KASSE”.
  2. Vælg forsendelsesmåde.
  3. Indtast dine personlige oplysninger.
  4. Godkend vores handelsbetingelser.
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og vælg betalingsmåde. Hvis du vælger at betale med kreditkort vil du herefter blive videresendt til et sikker miljø hvor kortoplysningerne kan indtastes.

Alle priser er inkl. Moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Raiment indgås aftalen på dansk.

Vi tager forbehold for eventuelle prisfejl.

Når du handler på Raiment.dk handler du med:

Raiment IVS
Virkensbjerget, 60
5250 Odense SV
CVR:  39 63 59 25

Hvordan bruger jeg en rabatkupon?

Hvis du har modtaget en rabatkuponkode, kan du opnå rabat, når du bestiller på www.raiment.dk.

Du ligger først de ønskede varer i indkøbskurven, og først når du er helt færdig med at shoppe, skal du indtaste rabatkoden i din indkøbskurv. Koden tastes i feltet ”Rabatkuponkode” og derefter klikker du på “ANVEND RABATKUPON”.

Hvis betingelserne er opfyld for rabatten og koden er indtastet korrekt, kan du se rabatten fratrækkes i feltet ”rabat”. Du kan ligeledes se, at dit totalbeløb er nedskrevet, og du er nu klar til at klikke på ”AFGIV ORDRE”.

Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder, værdibeviser eller andre koder, der indtastes i rabatkodefeltet i indkøbskurven. Har du modtaget to forskellige koder, kan du derfor ikke bruge dem på det samme køb i shoppen.

Varen jeg har modtaget, er netop nu nedsat – hvad gør jeg?

Vi har løbende kampagner, hvor vi nedsætter vores produkter i en bestemt tidsperiode. Desværre kan vi ikke tilbyde at kompensere dig. Du har altid mulighed for at benytte fortrydelsesfristen indenfor 14 dage.

Kan jeg ændre mine personlige oplysninger?

Hvis du laver en ordre til os, kan du blot indtaste de nye data i oplysningsfelterne, så rettes dine data automatisk.

Hvis du har ændringer til dine data og ikke kan indsende dem sammen med en ordre, beder vi dig om at kontakte kundeservice på tlf +45 27 21 23 72.

Hvordan afmelder jeg nyhedsmailen?

Du afmelder dig ved at klikke på linket ”afmeld nyhedsbrev” i bunden af nyhedsmailen. Hvis du ikke har en nyhedsmail, beder vi dig om at sende os en e-mail eller ringe på +45 27 21 23 72.

Min ordre

Kan jeg lave ændringer i min ordre efter den er afgivet?

Det er desværre ikke muligt at ændre eller annullere en ordre så snart ordren er afgivet.

Hvornår trækker I pengene på mit kort?

Vi trækker pengene for de varer vi afsender, samme dag som vi afsender varerne.

Betaling og Levering

Hvordan kan jeg betale?

Betalingskort – betal med kreditkort når bestillingen sendes – Gratis.

Hvad koster det at få sendt en pakke?

Vi tilbyder gratis fragt ved minimumskøb*. Gælder dog ikke Grønland, Færøerne, øvrige EU-lande og ikke EU-lande.

Grønland/Færøerne: 

Varer til Grønland og Færøerne sendes altid momsfrit med tillæg af gældende portotakster.

Porto beregnes ved fakturering ud fra mængde og forsendelsesform.

Du kan betale med Betalingskort.

EU-lande:

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

Lande udenfor EU:

Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told som vi ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes dansk moms, bemærk dog at leveringsadressen da IKKE kan være i et EU-land.

Vær opmærksom på, at varerne kan blive tilbageholdt i tolden, og dette kan forsinke din pakke væsentlig. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger.

Hvilke forsendelsespartnere anvender I?

GLS PakkeShop – Afhent din pakke i nærmeste GLS PakkeShop.

GLS Omdeling til privat. Få leveret din pakke til din hjemadresse.

GLS Omdeling til erhverv. Få leveret din pakke til din erhvervadresse.

Retur og Bytte

Hvordan returner jeg en vare?

Pakketransport med GLS:

Brug den forudbetalte returlabel, når du returnerer en pakke. Raiment betaler returfragten. Din returpakke afleverer du i den pakkeshop, der passer dig bedst (find din pakkeshop på www.gls.dk). Husk venligst, at få en kvittering i pakkeshoppen for evt. erstatning ved bortkomst af returforsendelsen.

Hvordan kan jeg bytte en vare?

Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse, beder vi dig om at sende produktet retur og bestille en ny fra hjemmesiden. Din returvare bliver refunderet, når vi har modtaget og registeret denne. 

Reklamation og Klageadgang

Hvordan håndterer jeg en reklamation?

Når du handler hos Raiment har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Venligst udfyld den vedlagte returnota med årsagskode for reklamationen.

Når reklamationen er godkendt, krediteres varen på din faktura. Har du betalt med kreditkort, tilbagebetales beløbet til det anvendte kort. Skulle du have modtaget en pakkefejl, beklager vi naturligvis dette. Du bedes angive årsagskode 6 eller 7 på den vedlagte returnota, sende varen retur og kontakte kundeservice på tlf +45 27 21 23 72 eller kundeservice@raiment.dk.  Se vejledning under punktet Retur.

Vilkår og betingelser er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning. Eventuelle tvister afgøres således af de danske domstole.

Hvordan klager jeg over mit køb?

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Raiment kundeservice enten til kundesevice@raiment.dk eller på + 45 27 21 23 72.

Sikkerhed, Cookies, Persondatapolitik

Er det sikkert at handle online hos Raiment?

Det er sikkert at handle online hos Raiment. Det er meget sikkert at betale VISA eller Mastercard på raiment.dk. Når du indtaster din adresse og kreditkort oplysninger sker det gennem SSL (Secure Sockets Layer). Hvilket betyder at detaljerne er krypteret, så uautoriserede personer kan hverken se eller læse oplysningerne. Når du indtaster dine private oplysninger og ligger din ordre hos Raiment vil du automatisk være beskyttet af en sikker forbindelse. Så du kan frit benytte dit kreditkort på en sikker måde på raiment.dk.

Hvordan kan jeg se, at forbindelsen er sikker?

Når den sikre forbindelse er aktiveret, vises der et ikon – en lukket hængelås – i statuslinjen i din browser.

Cookies. Vi bruger cookies til tre ting:

  1. Til at øge forståelsen af hvordan besøgende bruger Raiment. Til det formål gemmes oplysninger om browser, besøgsvarighed, sideopslag og lignende. Den information, der samles, er udelukkende til statistisk brug. Det vil sige, at det ikke er teknisk muligt, at spore eller gemme information, der går på specifikke besøgende.
  2. For at forbedre vores hjemmesidedesign, testes der løbende nye design og grafik. Til det formål anvendes der cookies til at bestemme om tilfældigt udvalgte besøgende skal præsenteres for ændringer på hjemmesiden.
  3. For at kunne præsentere produkter og information der er relevante for besøgende, gøres der brug af tracking cookies, der gemmer data om besøgendes adfærd med henblik på at kunne fremvise besøgsrelevant information som for eksempel specifikke produkter og annoncer.

Udover Raiment har Google og Intelliad mulighed for at tilgå ovenstående beskrevne informationer.

Ved at besøge og handle hos Raiment samtykkes, at cookies kan anvendes i henhold til ovenstående forklaring. Ønsker du at slette cookies på din computer, kan det gøres på følgende måde: Vælg menuen ”Funktioner” i din internetbrowser. Vælg ”Internetindstillinger”. Vælg fanebladet ”Generelt” og tryk på ”Slet cookies” og derefter ”Ok”.

Har du spørgsmål angående cookies på raiment.dk, er du meget velkommen til at kontakte os.

Forbrugerbeskyttelse

Når du handler hos os, er du naturligvis omfattet af Lov om Forbrugeraftaler og Lov om forbrugerbeskyttels.

Persondatapolitik. Hvordan håndterer Raiment personoplysninger?

Når du bestiller varer, registrerer vi dit navn og din adresse i vores system, så vi kan sende din bestilling. Fremover ”genkender” vores system dig som kunde, hvilket letter fremtidige bestillinger.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer dine oplysninger, indtil du beder os om andet. Hvis du ikke ønsker at være kunde hos Raiment, og ikke længere har lyst til at modtage materiale fra os, kan du give os besked på e-mail til kundeservice@raiment.dk, eller ringe til vores kundeservice på + 45 27 21 23 72.

Vi garanterer, at vi ikke videregiver dine personlige oplysninger til tredje part, herunder andre virksomheder.

Som registreret hos Raiment har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Raiment via e-mail (kundeservice@raiment.dk).

E-mail nyhedsbreve for at holde vores kunder opdateret, sender vi nyhedsbreve ud med mail hver uge.

Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet enten ved at klikke på linket i hvert enkelt nyhedsbrev, sende en e- mail til kundeservice@raiment.dk, ringe til vores kundeservice på  tlf + 45 27 21 23 72.

Vi garanterer, at vi ikke videregiver din e-mail til tredje part, herunder andre virksomheder.

Cookies i din browser – Når du køber tøj online på internettet for at forbedre din shopping oplevelse, anvender vi cookies i et begrænset omfang. En cookie er en lille tekst-fil, som automatisk gemmes på din computer, når du besøger www.raiment.dk eller klikker på en raiment.dk-sponsoreret annonce. En cookie har en begrænset levetid og deaktiveres således automatisk efter et stykke tid.

Kollektionsprøver

Hos Raiment.dk har du en mulighed for at være helt unik, og eje tøj som ingen andre har. Kendetegnede for kollektions prøver er at de har været brugt som udstillingsmodel på messe. Nogle af prøverne kommer aldrig i produktion, som betyder, at der her kan være modeller, der er SPECIAL EDITIONS. Alle prøver fremstår helt nye og ubrugte.

Du skal være opmærksom på at der gælder særlige regler for køb af kollektionsprøver. Vi sælger vores kollektionsprøver til meget favorable priser og du har mulighed for at gøre et virkeligt godt køb.

For kollektionsprøver gælder følgende:

  • Der kan være en enkelte style uden etiket.
  • Vi sender ikke tøjet i originalemballage.
  • Du er til enhver tid dækket af købelovens regler om 14 dages returret.
  • Er du i tvivl om kan du altid skrive til kundeservice@raiment.dk.